Blog

Zlatý Klinec po druhé!

Napísané 3. Jún.

Po slávnostnom odovzdaní klincov prešlo už vyše týždňa a sľúbila som, že zrekapitulujem ako bolo a ako prebiehalo hlasovanie.

Prihlásiť svoj event mohol v zásade ktokoľvek, kto spĺňal podmienky štatútu Zlatého Klinca. Prihlasovateľmi boli eventové agentúry, občianske združenia, agentúra organizujúca hudobný festival, ale tiež reklamné agentúry. Úroveň prihlásených prác bola rôzna. Hlavne bol však obrovský rozdiel vo forme prezentácií jednotlivých eventov. Pri prezentáciách bolo jasne vidieť, ktorú prácu prihlásila eventová a ktorú nadlinková – reklamná agentúra. Práve tie prihlásili práce, ktoré podľa nás, odbornej eventovej poroty, kritéria eventu možno ani nespĺňali, avšak profesionalita a presvedčivosť prezentácie bola tak dokonalá, že kmeňová porota práve týmto prácam pridelila väčší počet bodov. Naopak zanikli oveľa kreatívnejšie eventy, pretože forma prezentácie bola slabá. Pre mňa osobne najväčším prekvapením bola reakcia kmeňovej poroty na prihlásený hudobný festival Viva Musica! v kategórii public event, ktorá tento festival viac menej “diskvalifikovala” nízkym ohodnotením z dôvodu, že festival v takejto podobne nie je komerčný  public event. Pre nás odbornú eventovú porotu, to bol naopak jasný favorit na víťazstvo.

Porota.

Porotu tvorilo 9 členov kmeňovej poroty, na čele ktorej stál predseda p. Leon Sverdin z Mark BBDO Praha. Eventy hodnotila aj odborná eventová porota, ktorá pozostávala zo štyroch členov. V prvom kole sme hlasovali online a vyberali sa práce do tzv. long listu. V druhom kole sa hlasovalo za práce na “short list”. O niektorých prácach sme diskutovali dlho a vášnivo, napríklad už vyššie spomínaný festival Viva Musica!, naopak o práci, ktorá získala ako jediná zlato “Zoči-voči párty”, od Leopard Production sa oprávnene nediskutovalo vôbec. Po skončení hlasovania sa do “short list-u” dostalo 10 prác, z toho 5 od “čistokrvných” eventových agentúr a 5 od reklamných agentúr.

V deň vyhlásenia výsledkov sme sa stretli ešte raz a hlasovalo sa za víťazov. Nakoniec v kategórii eventy sme ocenili šesť prác, štyri dostali bronzové klince, jeden strieborný a jedna práca zlatý. V pomere eventové verzus reklamné agentúry bol výsledok priaznivejší pre eventové agentúry, a to štyri k dvom. Naša časť poroty to považovala za úspech a úprimne sme sa tešili z každého získaného klinca v tejto kategórii. Pre zaujímavosť, práca, ktorá získala zlato dostala v priemere hodnotenie 4, pričom zlaté práce v iných kategóriách mali v priemere 8 bodov. Hodnotilo sa od 1 po 9, pričom 9 bolo najvyššie možné hodnotenie.

Tip do ďalších ročníkov.

Mojím odporúčaním pre všetky agentúry, ktoré sa rozhodnú prihlásiť svoju prácu do budúcich ročníkov je, aby čo najlepšie, najvýstižnejšie  odprezentovali zámer, kreativitu, poslanie a jej jedinečnosť. To je to najdôležitejšie, pretože práve v tejto branži sa predáva “obal”, aj keď obsah by nemal zostať úplne prázdny. Porota vidí v priebehu troch dní stovky prác a tá Vaša by mala zaujať a presvedčiť najlepšie na prvý pohľad.

Na záver pozdrav a poďakovanie za príjemné 3 dni mojim kolegom z poroty: Daliborovi, Lukášovi a Štefanovi.

Teším sa na ďalšie ročníky. Andrea